مدول های ال ای دی

مدول های ال ای دی در ایران

مدول های ال ای دی

مدول های ال ای دی در ایران

لامپ ال ای دی cree

شاید همه فعالین بازار روشنایی نام cree را مترادف با یکی از بهترین تولید کنندگان چیپ های ال ای دی روشنایی می شناسند. این شرکت اخیرا با تولید و عرضه لامپ های ال ای دی و توزیع گسترده آن قصد دارد در عرضه لامپ های جایگزین cfl و التهابی نقشی مهمتر از قبل بازی کند.

لامپ های LED به طور کلی چندین مزیت مهم بیشتری نسبت به لامپ های رشته ای دارند: از جمله اینکه لامپ های LED بهره وری انرژی بیشتری دارند، طول عمر در آنها طولانی تر است، کمتر دچار شکنندگی می شوند و هچنین حاوی مواد سمی کمتری هستند. لامپ های فلورسنت فشرده (cfl)، هرچند مصرف نسبتا پایینی دارند، دارای بخار جیوه و مواد سمی می باشند که در صورت شکسته شدن، برای سلامتی بسیار مضر می باشند. همچنین کیفیت نور لامپ های فلورسنتی نسبت به لامپ های ال ای دی بسیار ضعیف تر می باشد.

تصویر اول، اتاقی را نشان می دهد که با یک لامپ ال ای دی cree رنگ آفتابی با توان 9.5 وات با قیمت ۱۲.۹۷ دلار، روشن شده است. در حالی که تصویر دوم همان اتاق را با نور یک لامپ رشته ای 60 نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، کیفیت نوری آنها تقریبا یکسان به نظر می رسند.

مشاهده شکل فوق نحوه چیدمان اس ام دی ها درون بالب این لامپ را نشان می دهد.

لامپ های ال ای دی CREE، دارای بهره وری انرژی ۸۴ درصد (نسبت به معادل التهابی) می باشند و طول عمر میانگین آنها ۲۵۰۰۰ ساعت می باشد. لازم به ذکر است که طول عمر لامپ های التهابی (رشته ای) به طور معمول حدود ۱۰۰۰ ساعت می باشد.

در ایران نیز لامپ های ال ای دی مدتی است که وارد بازار شده اند، نمونه موفق این لامپ ها نیز شاید لامپ های اس پی ان باشد که می توانید مشخصات آن را در اینجاببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد